Când și ce ai citit ultima dată?

Nu, nu-i vorba de cursuri, de-o rețetă dintr-o carte de bucate, de-o lege ale cărei prevederi se schimbă mai des decât îmi schimb șosetele zilnice, de-un blog pe care mai aberează unul sau altul – including yours truly (bine, unii oameni chiar au ce zice pe-aici pe interneți dar e puțini și pe cale de dispariție) – sau de feisbucărelile unora (fie ele amuzante sau nu).

E vorba de o carte. Când ai citit ultima dată o carte? Când ai citit ultima dată o carte fară să trebuiască s-o citești? Când ți s-a pus pata ultima dată și-ai decis că vrei să te ”cultivi”? Păreriștii nației noastre opinează că o carte este fereastra către cultură. Evident, tot după domniile lor, nu când cartea e scrisă de Sandra Brown, deși le-aș preciza că tot carte se numește și, să fim serioși, a fost o perioadă în care se vindea mai ceva ca pâinea caldă. Da, am citit Sandra Brown, și????

Revenind.. M-a pocnit întrebarea asta subit. Panică, panică, panicăăăăăă!!! Pe cuvântul soră-mii de pionier (subsemnata a sărit peste perioada de glorie, fiind născută relativ aproape de schimbarea de regim) că nu-mi aduceam aminte când și ce am citit ultima dată.. Huston, avem problem!!! Tânără, frumoasă și deșteaptă ce mă aflu în societate, să uit așa ceva?! Moment în care eu, în fața mea, m-am simțit cel mai prost om de pe pământ.

După îndelungi căutări în cotloanele minții și intense resuscitări de sinapse, am reușit: ”Poveste imorală” – Rodica Ojog Brașoveanu – acum trei ani, în două zile. Și-am râs ”ca prostu’ când își aduce aminte de ceva”, la cât de bine e scrisă cartea. Și-o recomand cu căldură celor care vor să evadeze dintr-un cotidian anost și obositor într-o lume care acum pare mai bună decât atunci, celor care în loc să cerceteze în amănunt viața celor din jur mai bine-ar căuta criminalul din roman, celor care au uitat cum e să râdă cu adevărat și nu doar de complezență, celor care și-au epuizat subiectele cu topic-ul feisbuc și se plictisesc între unșpe poz(n)e cu sarmale/cozonaci/haștagfieca și treișpe cu noile producții în materie de copii, celor.. Tuturor celor care vor să citească o carte..

Mda.. De 3 săptămâni mă chinui să citesc ”Grasă și proastă”, tot a doamnei Brașoveanu.. Trist.. 😦

About simply_M

Hectic days of my life..

Posted on 13 Decembrie 2015, in Gândurile mele, Nici una, nici alta.., Pagini de cuvinte and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

